środa, 24 października 2018

Budowa Zamku

Jakiś czas temu dostaliśmy w prezencie od naszych Zielonogórzan cudną grę karcianą - Budowa Zamku. Jak zwykle początki z nową grą - jeszcze przy udziale dzieci były trudne, ale już jest oswojona i często dzieciaki wołają aby w nią grać.
Sposób gry oraz jej elementy, którymi są karty nasunęła mi pomysł aby tę grę podarować naszym innym Przyjaciołom. wymagało to jednak dostosowania gry do potrzeby osób niewidomych. Burza mózgów... i udało się.
Oto jak do tego doszło:

 

Potrzebne :
1. gra Budowa Zamku - używana, ale jak nowa - kupiona na olx
2. ramka do robienia literek brajlowskich - pożyczona od naszych Przyjaciół
3. dziurkacz
4. zaprzyjaźniona firma zajmująca się drukowaniem w brajlu oraz innymi różnymi technologiami dla osób niepełnosprawnych http://www.masterpunkt.com/

 Kto zna grę Zamek to wie, że jest ona kombinacją gry typu 'memory', z nauką liczb dla dzieci osadzoną w scenerii zamkowej, z rycerzami, księżniczkami, czarodziejami i armatami.

 
Aby sprawić by gra ta stała się czytelna dla osób niewidomych oznaczyłam cyfry na kartach - przy pomocy ramki do pisania w brajlu. Podobnie karty specjalne oznaczyłam pierwszą literą np. R-rycerz, W-wieża...itd. Natomiast karty startowe oznaczyłam dziurkami - każda w innej konfiguracji dziurek.


Powstała oczywiście także specjalna instrukcja do wersji brajlowskiej z legendą oznaczeń, oraz Instrukcja podstawowa - które to zostały wydrukowane przez wspomnianą już wcześniej firmę Masterpunkt, której dziękuję za pomoc przy powstaniu tej gry.
 

Gotową grę podarowaliśmy naszym Przyjaciołom pod choinkę w 2017r.  Miło było usłyszeć już dużo później, że była ona prześwietnym prezentem. I że fajnie wykonana, i zdaje egzamin w praktyce!
Muszę powiedzieć, że te dobre słowa zainspirowały mnie do poszukiwania kolejnej gry którą mogłabym dla nich przygotować i powiem w sekrecie, że kolejna gra gotowa! :) z czego się ogromnie cieszę. Już nie mogę się doczekać kiedy nasi Przyjaciele ją przetestują. A wtedy i ja opiszę ją tutaj!
 

Jeżeli spodobało Ci się, zaciekawiło, zainspirowało moje dzieło napisz komentarz będzie mi miło to przeczytać :)

Napisz także jeżeli chcesz aby dla Ciebie przygotować taką wersję gry - chętnie się tym zajmę !

monia

2 komentarze: